joi, 5 ianuarie 2012

întoarceţi-vă.



Voi cei care va îngrijiţi zilnic de familie, voi cei care căutaţi să dăruiţi alor voştri bucăţica de pâine întoarceţi-vă. Ne-am trimis părinţii în străinătate să muncească, să se termine psihic, trupeşte, pentru că noi nu mai încăpem în hainele pe care le avem, nu mai încăpem în audi a4 pe care îl avem, vrem un bmw x6. Nu ne ajunge şi nu suntem mulţumiţi că avem zilnic ce pune în gură, vrem ca mesele de dimineaţă, prânz şi seară să dea pe dinafară. Oare am ajuns noi aşa de nesătuli?! Sau doar vrem să ne dăm în spectacol?!
Oare ştii tu cât de multă sudoare se găseşte pe faţa tatălui tău ce este plecat în Germania, Italia, Franţa să-ţi trimită banii ţie, pentru că îl ameninţi cu:"plec de acasă".
Ştii cât de mult i se rupe sufletul unei mămici care merge în Italia să fie menajera unei familii de 70-80 de ani pentru că săraca fetiţă nu are bani pentru o trusă de machiaj?!
Am ajuns oare atât de orbi încât să nu mai vedem? Am ajuns atât de satisfăcuţi de poftele acestei lumi încât uităm să fim unici, învingători, minunaţi. Nu-ţi bate joc de părinţii tăi. Ei te-au crescut, ei s-au lipsit de o felie de pâine că tu să o ai, aşteptând poate să te faci mare şi să le mulţumeşti pentru asta. Tu o faci?! Te duc la şcoală de ani de zile, te poartă în facultate, te face un om mare iar tu o faci de râs. V-au dat bucurii. V-au scăpat de inundaţii, cutremure, rafale ale vântului şi tot nu sunteţi mulţumiţi. Ne plângem că nu avem aia, că avem părinţi de cutare şi cutare. Te-ai uitat vreodată să vezi în jurul tău părinţi care sunt într-un cărucior cu rotile, părinţi orbi. Vrei şi tu astfel de părinţi, că văd că nu prea eşti mulţumit?!
Dragul meu nu-i mult un bilet, nu-i mult o mână întinsă, nu-i mult un telefon să spui celui de lângă tine:"uite treci prin necazuri, te pot ajuta cu ceva?". Mai îngrijiţi-vă şi de sufletul vostru nu numai de trup. Nu va mai fardaţi atât crezând că o tonă de fond de ten îţi va acoperi un coş. Mai lasă-ţi fata să respire, pentru că sunt unele persoane care au fost opărite cu apă clocotită şi şi-ar dori să mai aibă un coş pe faţă. Eşti dispus să pui preţ mai mult pe trup decât pe suflet?! Tu suflet nu ai?!
Iubiţi-vă părinţii care merg în străinătate şi muncesc cu atâta trudă pentru voi. Daţi-le cinste alor voştri. Azi ai bani, mâine îi ia bancă, pe tine probabil că te iau mascaţii, toate sunt trecătoare dragul meu, toate-s goană după vânt. Viaţa. Astăzi cine-i ca tine?! Fustă scurtă, trup frumos şi mâine eşti cu părul căzut la citostatice. Pune preţ pe sufletul tău că nu ai două. Ai numai unul singur. Ia-o de la capăt şi spune:" Mami, tati vreau să vii înapoi la mine. Vreau să renunţi să mai munceşti atât de mult pentru mine. Vreau să pun eu osul la treabă. Vreau să vă ajut. Acum e timpul meu. Vreau să vă am doar pe voi, nici nu mai vreau să-mi mai daţi nimic. Vă vreau doar pe voi. Am ajuns să tot cer, cer, cer. Sunt un cerşetor: (.
Căutăm în fiecare zi pentru viaţa noastră, pentru trăirile noastre. Mami, tati nu vreau să vie ziua despărţirilor să văd cum veţi pleca de lângă mine şi mă veţi lăsa un orfan, orfană. Vreau să vă simt iubirea tot mai mult, să mă sărutaţi în fiecare noapte înainte de culcare. Să fiţi lângă mine. Ai crezut că dacă părinţii tăi sunt plecaţi în străinătate tu îţi poţi trăi viaţa cum poţi tu mai bine?! Şi la ce va fost de ajuns? Aşa-i că ţi-e scârbă de tine luni dimineaţa când te trezeşti mahmur, mahmură, o iei de la capăt, ai obosit. Eşti obosit. Dormi noaptea cu medicamente. Ai ajuns un robot.
Faci 15 km pe zi, faci mâncare la copii, nici măcar un sărut mana nu-ţi spune. Bărbatul tău mănâncă şi pleacă, nu-ţi mai vorbeşte de zile întregi, se comportă cu tine ca şi cum ai fi o menajeră. Ţi-ai pierdut sprijinul, nu mai ştii încotro s-o apuci, nu mai ştii încotro să te duci. Aşa cum eşti astăzi e decizia ta.
E decizia să spui:"Nu mai vreau o mamă menajeră pentru Italia, Spania. Nu mai vreau un tată care să lucrezi la negru în străinătate că într-o bună zi să aud că s-a dus pentru că cineva i-a dat în cap. Astăzi vreau să le spun părinţilor:"Întoarceţi-vă, fiul/fiica voastră va aşteaptă cu drag acasă."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...